torsdag, maj 31, 2007

DN:s kapitulation

Jo, jag måste skriva en sak till. De senaste dagarna har jag med stigande förvåning följt radions exemplariska bevakning av hur svenskar torterats i Etiopien och förhörts av CIA. Säpos och även UD:s roll verkar allt mer mystisk. Nog för att man luttrats av olika regeringars arrogans (bl a Anna Lindhs) under USA:s krig mot terrorismen. Men det här verkar återigen beröra en massa viktiga nervtrådar.
Men vad gör Sveriges största morgontidning, Dagens Nyheter? Under de här dagarna har de inte skrivit en rad! Inte en enda ledarkommentar! Total tystnad på kultursidan!
Det måste utgått order om total tidningstystnad.
En bra tidning biter samman och försöker överträffa konkurrenten. DN lägger bara ner månadens största nyhet, som om inget hänt. Varför fortsätter jag läsa den?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har inte sett ett ord om detta. Finns det i skriven form?

31 maj, 2007 21:04  
Anonymous Anonym said...

Möjligt att det är månadens största nyhet. Svårt att veta vad de svenska folket tycker. Tycker dock att du glömde ta med att svenskarna åkt till Somalia för att fira semester, trots att de inte härstammar därifrån. Om det är månadens nyhet tycker iaf jag att det är ganska intressant.

31 maj, 2007 21:07  
Blogger Karin said...

Det har gått utför med DN ganska länge nu. Retar mig på dålig kvalitet, extremt knapphändig utrikesrapportering men också att de driver politik på nyhetsplats. Skrev faktiskt om detta på bloggen så sent som i går.

Jag tröstar mig med att allt fler byter, men DN är ändå dubbelt så stor som SvD. Det måste vara gamla meriter.

31 maj, 2007 22:35  

Skicka en kommentar

<< Home