fredag, november 09, 2007

Dagens Arena

På måndag drar Arenagruppens dagliga ledarsida igång: Dagens Arena. Varje morgon rakt in i din mailbox med ledartexter av Björn Elmbrant, Nisha Besara, Katrine Kielos, Håkan A Bengtsson, Devrim Mavi och mig. Och krönikor från många andra av dom bästa pennorna.
I dagens pressmeddelande motiverade vi ledarsidan med en vilja att bryta den borgerliga dominansen över opinionsbildningen på landets ledarsidor. Den är ett demokratiskt problem, och det vill vi ändra på.

Det är intressant att kolla blixtsnabba reaktioner på högerbloggarna. De fixar inte verkligheten: att de är dominanta. De kan inte se sig som annat än underdogs. Precis som högern i USA. Den svenska högern klarar inte av att vara politiska maktahavare, och ta ansvar för det. De måste frammana vänsterspöket, fast det inte finns. Kanske en bidragande förklaring till varför det går så kryckigt för Alliansen i regering.

Well, på måndag morgon...

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Man kanske kunde få en länk....? Jag lovar jag ska puffa för den efter bästa förmåga. Ni kanske t o m kunde starta en liten grupp på Facebook - vad vet jag?

11 november, 2007 17:00  
Anonymous Anonym said...

Nu är det måndag och jag undrar också lite... var finns den häringa Dagens Arena? Hur ska man egentligen bära sig åt för att få läsa den?

12 november, 2007 11:37  
Anonymous Anonym said...

Tjena,
ja vad är poängen med att puffa för en ny ledarsida men inte länka till den?
Jag kollade på http://www.arenagruppen.se/ag5/start.asp och där fanns en länk till "dagens arena - läs mer". Men den leder bara till den här bloggen.

12 november, 2007 16:10  
Anonymous Anonym said...

svarar mig själv:
http://dagensarena.se/

12 november, 2007 16:13  
Anonymous Anonym said...

Bra initiativ men jag hoppas få läsa Jesus Alkala. Vi är många som saknar hans röst. Han är Sveriges bästa och mest tänkvärda skribent.
Ylva Hysén

12 november, 2007 18:59  
Anonymous Anonym said...

låter bra. har också tänkt på det där med amerikansk (vulgär-)höger som på det mest cyniska vis vill positionera sig som ett slags subversivt, "folkligt" alternativ till "the elite", "the liberal media" etc. jävla larv. hoppas ni väver in lite frihetlig vänster med, lite vänsterliberalism etc. ser fram emot texterna!

13 november, 2007 02:26  
Anonymous Anonym said...

Vart tog Wirtén vägen? Blev han osams med Ohly, Schyman och de andra sovjetälskarna?

16 november, 2007 22:33  

Skicka en kommentar

<< Home