tisdag, november 21, 2006

Skicka Peter med posten

Peter Wolodarski skriver idag på DNs ledarsida "syna posten".

Minna Wirtén skriver (jag är Pers äldsta dotter och nu är jag arg):

Som brevbärare och anställd på posten i Vasastan tar jag direkt illa upp av det Wolodarski skriver. Det märks tydligt hur han aldrig har arbetat inom ett service yrke och det gör hans argument bristande. Är han medveten om att det finns 9-vånings hus där man inte har några fastighetsboxar? Där brevbäraren tvingas dela post till 220 hushåll? Det är ungefär 200 metro hus och hem varje fredag. Plus post. Skulle Peter Wolodarski klara detta, och sedan gå ungefär 25 lägenhetshus till utan att klaga? Det tror jag verkligen inte. Problemet med en artikel likt denna är att normal svensson sitter hemma vid köksbordet och nickar instämmande och tänker att "ja det är sant, posten är värdelös. om jag tänker riktigt noga så fick jag faktiskt grannens brev för tre månader sedan. fy vilken dålig service!". Brevbärare är människor, inga djur. Vi kan också fela. Men att komma och säga att man börjar ta vår hälsa på för stort allvar, det är bara nonsens! Det finns ingen som kan påstå att det inte är skadligt för ryggen att arbeta som brevbärare. Så nästa gång Peter Wolodarski tänker öppna käftn om något som han tydligen har så bristande kunskaper om kan han möta upp mig på St Eriksplan på måndag förmiddag. Jag har ett antal 8-vånings hus han kan få smaka på.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Peter Wolodarski är en nyliberal fjant, som inte förtjänar att tas på allvar. Undrar om han någonsin haft ett riktigt jobb? Att skriva förutsägbara borgerliga krönikor på DN är inget riktigt jobb. Jag skulle själv lätt kunna skriva ett antal sådana krönikor, utan att för den delen hysa dessa åsikter. De är så förutsägbara och fördomsfulla mot vänstern och alla arbetande människor så att det inte krävs någon större intellektuell förmåga att författa dem.

22 november, 2006 01:30  
Anonymous Anonym said...

FAAAGGETTTS VILKA HOROR NI EEE ASSÅ

det här e inte ens värt att snacka om.. SHIIIIIIT fiiiittaaaa HUR VÅGAR NI!!!! idioter....

03 december, 2006 13:33  
Anonymous Anonym said...

Minna har heeeelt rätt...
och du som skrev det aggressiva inlägget vet inte vad du pratar om.... idiot

03 december, 2006 13:36  

Skicka en kommentar

<< Home