fredag, mars 02, 2007

Fanons återkomst

Före jul arrangerade Arena ett succéseminarium om Frantz Fanon. I dag finns "Jordens fördömda", hans viktigaste och mest kontroversiella bok, ute i nyutgåva. Läs min artikel här om Fanon och boken i gårdagens Sydsvenskan.
I går kväll ledde jag ett seminarium om politik och socialtjänst i Landskrona. Intressant stad att besöka. Riktig svensk hot spot.
Hur många gånger har jag inte läst och hört att man inte längre kan gå genom den stan på kvällarna utan att bli hotad eller nerslagen av vilda svartskallegäng som drar omkring. Jag tog en promenad vid niotiden. Och jag överlevde.

2 Comments:

Blogger Redaktionen said...

Tack för tipset!

04 mars, 2007 00:51  
Anonymous Anonym said...

Jag bor (motvilligt) kvar i Landskrona. Drevet är som vanligt betydligt överdrivet. Landskrona är inte mycket värre än vilken mindre svensk småstad. Mitt största problem med stan är att den är just en småstad, med allt vad det innebär av...inskränkthet. Megafjanten Torkild Strandberg, också känd som borstahusens kennedy kommer bara göra saker och ting värre, är redan i färd med att göra saker och ting värre.

04 mars, 2007 17:21  

Skicka en kommentar

<< Home